Forma-1 / Motorsport

Hamiltoné az idei első pole, a Red Bull egyelőre közepes

"" 

A melbourne-i Albert Park félig utcai pályáján az ausztrál időmérő edzéssel elkezdődött szombat reggel magyar idő szerint hét órakor a 63. Forma-1-es világbajnokság idei, húszfutamos szezonja. A kvalifikáción Glock hajtott elsőként a pályára, így a Marussia pilótája indította el hivatalosan is a versenyidényt. A nagycsapatok illetve az élversenyzők közül Vettel, majd a visszatérő Räikkönen futott ki az aszfaltcsíkra. Példájukat követve sorra hajtottak a pályára a pilóták, akik közül előbb Bruno Senna majd Kobayashi állt az élen, mígnem a Button megfutotta a leggyorsabb kört. Közben Vettel, Hamilton és Schumacher is hibázott az ugyan száraz körülmények között, ám rendkívül csúszós pályán. A brit azonban javítva futott egy leggyorsabb kört, de ezután Rosberg mutatta meg, hogy idén tényleg számítani kell a Mercedesre, átvette az Q1 első pozícióját. A Red Bull talán kissé altatta a riválisokat, Webber egy hatodik és Vettel egy kilencedik időt autózott. A Ferrarival Massa éppen csak befért a Q2-ben, a brazil az utolsó továbbjutó helyen folytathatta a küzdelmet, Räikkönen debütálása viszont nem úgy sikerült, ahogy elképzelte, a finn az utolsó körben hibázott és így végül kiesett és csak a tizennyolcadik helyről kezdheti meg a szezonnyitó nagydíjat. Räikkönenen kívül Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, és a két HRT-s de la Rosa és Karthikeyan fejezte be a kvalifikációt az időmérő első szakaszában, a spanyol istálló pedig, ahogy a tavalyi Ausztrál Nagydíjon, idén sem tudta teljesíteni 107 százalékos szabályt, így nem indulhat két versenyzőjével a futamon. A Q1-ben a sauberes Kobayashi végzett az élen, a Toro Rosso-s Vergne és a Lotus-os Grosjean előtt. Schumacher lett a negyedik, utána sorrendben Perez, Alonso, Rosberg, Vettel, Hamilton és Maldonado zárt, míg a tavalyi ezüstérmes Button csak tizenegyedik helyet ért el.

A Q2-ben di Resta és Senna futott ki elsőként a pályára, majd Vettel megmutatta, hogy azért van szufla benne és az RB8-as Red Bullban, ám nem sokáig vezetett, mivel Hamilton megfutotta, a szabadedzéseket is figyelembe véve, az eddigi legjobb időt, majd követve csapattársa, Button a másodikat. Alonso a célegyenes végén megcsúszott a poros pályán és végül a sóderágyban kötött ki, és ezzel befejezte a kvalifikációt. A bukótérben kikötött Ferrari miatt félbeszakították az időmérőt, majd az újraindítást követően Massa folytatta a Q2-t, amiben ezután a Mercedes parádézott, Rosberg megfutotta a leggyorsabb időt, a második pozíciót pedig Schumacher szerezte meg. A Q2-t végül Rosberg nyerte meg, Schumacher, Hamilton, Button, Grosjean, Vettel, Maldonado, Webber, Hülkenberg és Ricciardo előtt az első tízben. Tizenegyedikként Vergne végzett, utána Alonso, Kobayashi, Senna, di Resta, Massa és Perez búcsúzott az időmérő további szereplésétől.

 ""

A Q3-t Rosberg kezdte, de rögtön követte Schumacher és a két mclarenes. Az utolsó tíz percben a Hamilton futott egy rendkívül erős időt, amit csak csapattársa, Button tudott megközelíteni. Végül a két brit mögött, meglepetésre Grosjean zárt, a negyedik helyen Schumacher végzett az ötödik Webber, a csupán hatodik Vettel előtt. Rosberg zárt a hetedikként, nyolcadikként Maldonado, kilencedikként Hülkenberg és végül Ricciardo szerezte meg a tizedik helyet.

""

Hamilton a kvalifikáció után elmondta, hogy ez egy fantasztikus rajt számára, majd csapata kemény munkáját emelte ki.
Button kifejtette, hogy szoros versenyre számít a vasárnapi futamon, és szerinte ez még ugyan csak a kezdett, de már ez is rendkívüli eredmény az istállója számára.
Grosjean is alakulata, a Lotus elképesztő munkáját emelte ki, és rendkívül örül a harmadik helynek, illetve annak, hogy újra a Forma-1-ben versenyezhet.

A kissé tisztább kép mellett sokaknak bizonyára elég volt rögtön az első időmérő ahhoz, hogy megszokja a – már tényleg nem annyira – csúnya orrkúpokat.